عمومی

بهترین دکوراسیون اتاق خواب + طراحی و دیزاین ساده و شیک 2024

بهترین دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

شکل و ظاهر محیط اطراف میتواند تاثیر زیادی بر روحیه و احساسات ما داشته باشد، برای همین انتخاب دکوراسیون مناسب برای بخش های مختلف منزل مثل اتاق خواب که حداقل چندین ساعت از شبانه روز را در آن میگذرانیم اهمیت بالایی دارد. دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر ظاهر محیط در کيفيت خواب و آرامش ذهنی ما هم اثر میگذارد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به نیاز ها، سلیقه شخصی، اندازه اتاق و.. توجه کنید تا بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید. همچنین انتخاب درست هر جزء از دکوراسیون اتاق، از رنگ ها گرفته تا وسایل تزئینی میتواند به کلی فضا و احساس شما نسبت به آن را تغییر دهد. ما به عنوان تیم متخصص فیس وود در این محتوا یک راهنمای کامل برای انتخاب دکور به شما ارائه میدهیم تا بتوانید بدون هیچ نگرانی بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب با تخت کمجا

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مهمترین مسئله ای که باید در نظر گرفت، اندازه و تعداد لوازمی میباشد که تصمیم دارید در آن بگذارید. مطمئنا بین طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل اتاق کم عرض، با اتاق خواب وسیع تفاوت وجود دارد.

اگر شما اتاقی بزرگ دارید که به اندازه کافی، مکانی برای گذاشتن لباس، کتاب و وسایل ضروری دارید. میتوانید آزادانه سرویس و اثاث خود را انتخاب کنید. اما قبل از چیدمان در نظر بگیرید که در آن قصد انجام چه اعمالی را دارید. برای مثال اگر قرار است در آن گاهی ورزش کنید یا نقاشی بکشید، باید میدان باز کافی در اختیار داشته باشید.

سرویس خواب جز اسبابی است که مساحت نسبتاٌ زیادی را اشغال میکند. اگر به دنبال داشتن فضای باز کافی هستید، خصوصا برای اتاق  کودکتان که بتواند به راحتی بازی کند. هر چه قدر که تخت کودکتان کوچک باشد باز هم مساحت نسبتا زیادی را اشغال خواهد کرد. در این مواقع شاید بهتر باشد که از تخت تاشو استفاده شود. اگر اطاق به بیش از یک نفر اختصاص دارد. تخت خواب دو طبقه کمجا هم میتواند مشکل کمبود فضا شما را حل کند. تخت کمجا در هر حالت میتواند مشکل عدم فضای کافی را برطرف کند.

بهترین دکوراسیون اتاق خواب با تخت کمجا

تماس با تخت کمجا

با بهره گیری از میز تحریر کم جا هم میتوان به بزرگ تر کردن مکان کار و زندگی کمک کرد.

سبک دکوراسیون اتاق خواب

امروزه سبک های زیادی در دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد که هر کدام از آنها جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. هر یک از سبک های کلاسیک، روستایی، مدرن و… حس و زیبایی متفاوتی به اتاق خواب شما میبخشند و انتخاب آنها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در این قسمت در مورد برخی از این سبک ها توضیح میدهیم تا بتوانید سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

سبک اسکاندیناوی

یکی از سبک های محبوب دکوراسیون سبک اسکاندیناوی است که در کشور های سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک که در شمال اروپا قرار دارند ریشه دارد. در سبک اسکاندیناوی راحتی و کارایی اهمیت زیادی دارد و معمولا از رنگ هایی مثل طوسی، سفید و بژ که آرامش خاصی دارند برای دکوراسیون استفاده میشود. در این سبک سرویس خواب و وسایل دیگر از چوب و مواد طبیعی با طراحی ساده ساخته میشوند. وجود نور طبیعی در این سبک اهمیت دارد، برای همین در این سبک از پرده های روشن و نازک استفاده میشود، پس اگر اتاق خواب شما پنجره های بزرگی دارد این سبک میتواند برای شما مناسب باشد. همچنین در دکوراسیون اسکاندیناوی از شلوغی فضا جلوگیری میشود و هر وسیله باید کارایی خاصی داشته باشد برای همین وسایل دکوری که انتخاب میکنید باید به تعداد کم و با دقت زیاد انتخاب شوند. در این نوع دکوراسیون استفاده از گیاهان و طبیعت هم میتواند به زنده نگهداشتن فضا کمک کند.

سبک مینیمالیستی

یکی از معروف ترین سبک های دکوراسیون سبک مینیمال است که بر کارایی و سادگی و حذف هر جزء غیرضروری و ناکارآمد تاکید دارد، به طوری که فضای خالی و باز بخشی از طراحی در این نوع دکوراسیون محسوب میشود. همچنین در سبک مینیمالیستی از رنگ های خنثی و ملایم و سرویس خواب و وسایل ساده برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده میشود. تفاوت این سبک با اسکاندیناوی این است که سبک اسکاندیناوی بر راحتی تاکید دارد، اما سبک مینیمالیستی با استفاده از خطوط تمیز، فضای بسیار خلوت و حس آرامش، بر کارایی و سادگی تاکید دارد.

سبک بوهمی

سبک دکوراسیون بوهمی یا بوهو یک سبک غیر رسمی و آزاد است که از فرهنگ های مختلف در سراسر دنیا الهام میگیرد. این سبک از رنگ ها، بافت ها، و الگو های گوناگون برای ایجاد یک فضای گرم در اتاق خواب شما استفاده میکند و هیچ قانونی و قائده ای برای ساخت دکور مورد نظرتان ندارد. در سبک بوهمی از سرویس خواب و وسایل خاص و قدیمی و با توجه به خلاقیت شما استفاده میشود. در اتاقی که به این سبک طراحی شده ممکن است فرش های رنگارنگ، دیوار های رنگی، تابلو هایی با طرح های مختلف، بالش ها و ملحفه های رنگارنگ، گیاهان و… مشاهده کنید که به کمک هم فضایی منحصر به فرد میسازند. اگر به هنر و فرهنگ های مختلف علاقه دارید این سبک میتواند برای دکوراسیون اتاق خواب شما مناسب باشد.

سبک کانتری

اگر به طبیعت و خانه های روستایی علاقه دارید سبک کانتری یا روستایی گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب شماست. در این سبک از رنگ های طبیعی زمین مثل سبز، آبی، قهوه ای، خاکی و… برای ایجاد حس زندگی در طبیعت استفاده میشود. ساخت وسایل دکوراسیون این سبک معمولا از مواد طبیعی مثل چوب، سنگ و برخی پارچه ها انجام میشود که طراحی قدیمی و دست ساز دارند. برای تزئین اتاق خواب به سبک کانتری از وسایلی مثل کوسن های گلدار و گیاهان طبیعی و فرش دستباف استفاده میشود تا فضا حس اصالت و زندگی روستایی را داشته باشد.

سبک کلاسیک

ریشه دکوراسیون کلاسیک به دوران یونان و روم باستان برمیگردد و به دلیل زیبایی خاص و توجه به هنر از معروف ترین سبک های قدیمی است. در این سبک از سرویس خواب و وسایل سنگین اما با تراشکاری و طراحی زیبا و از مواد گران قیمت تر نسبت به بقیه سبک ها استفاده میشود. در دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک معمولا رنگ هایی مثل طلایی، کرم، قهوه ای تیره و رنگ های مشابه چشم می آیند و فضایی لوکس را میسازند. در این سبک برای تزئینات از تابلو های نقاشی، مجسمه، پرده های بزرگ و چندلایه و لوستر استفاده میشود. همچنین نور پردازی که در این سبک اهمیت زیادی دارد عمدتا با استفاده از لامپ های بزرگ و نور مصنوعی انجام میشود.

سبک مدرن

سبک مدرن دکوراسیون اتاق خواب از قرن بیستم شکل گرفته و امروزه از پرطرفدار ترین سبک های دکوراسیون است. سبک مدرن از مواد باکیفیت و جدید، اشکال هندسی، خطوط صاف و رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری برای ایجاد یک فضای ساده و کاربردی استفاده میکند. همچنین گاهی رنگ های پرانرژی برای جلب توجه بیشتر در این سبک به کار میروند. معمولا از موادی مثل پلاستیک، ام دی اف، شیشه، فلز و… وسایل و مبلمان مورد استفاده در این نوع دکوراسیون را میسازند و طراحی آنها طوری است که ساده و کاربردی و در فضاهای کوچک هم قابل استفاده باشند. نورپردازی فضا در این سبک دکوراسیون با نور های طبیعی و مصنوعی انجام میشود و به ایجاد فضایی شیک، ساده و کارآمد کمک میکند.

بهترین دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب با تخت تاشو

تکنیک های مختلف دکوراسیون اتاق خواب

علاوه بر سبک های مختلف دکوراسیون، میتوانید از تکنیک های مختلف دکوراسیون اتاق خواب هم استفاده کنید تا با توجه به فضایی که در اختیار دارید بهترین دکور را داشته باشید:

مونوکروم

در این تکنیک یک رنگ انتخاب شده و در کل دکوراسیون محیط از طیف های مختلف همان رنگ استفاده میشود. برای مثال اگر رنگ انتخاب شده سبز باشد، دیوارها، سرویس خواب، پرده، درب اتاق و… همگی به رنگ طیف های تیره تا روشن آن تغییر پیدا میکنند. این تکنیک برای فضاهای کوچک هم بسیار مناسب است زیرا میتواند باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا شود.

کنتراست

گاهی برای ایجاد عمق و جذابیت بیشتری در فضا این تکنیک به کار میرود که میتواند با استفاده از رنگ، بافت و شکل به کار گرفته شود. قرار دادن اشیاء بزرگ کنار اشیاء کوچک و استفاده از رنگ های خیلی روشن و خیلی تیره و متضاد یکدیگر، توجه زیادی جلب میکند و میتواند مثالی برای این تکنیک باشد.

بلاک رنگ

در این تکنیک از رنگ های مختلف (متضاد، مکمل یا متشابه) در کنار هم اما به صورت جداگانه برای بالا بردن جذابیت و تنوع در محیط استفاده میشود. برای مثال یک دیوار به رنگ قرمز است در حالی که رنگ کمد لباس آبی روشن است. اگر به طراحی خلاقانه و رنگارنگ علاقه دارید این تکنیک برای دکوراسیون اتاق خواب شما بسیار مناسب است.

اکسنت

در تکنیک دکوراسیون اکسنت از برخی اشیاء، بافت ها یا رنگ های متفاوت برای جلب توجه در محیط استفاده میشود. استفاده از یک رنگ تند ناهماهنگ در پرده ها و قرار دادن یک اثر هنری بزرگ در اتاق نمونه هایی از این تکنیک هستند.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب با توجه به خواص و تفاوتهای هر رنگ اهمیت زیادی دارد. همچنین از آنجایی که بیشتر مردم معمولا دکوراسیون اتاق خود را در فاصله های زمانی کم عوض نمیکنند، تا مدت زیادی رنگی که انتخاب میکنید را هرروز مشاهده میکنید، پس باید در این مورد دقت کافی داشته باشید و به یکسری نکات توجه کنید. تاثیر رنگ ها بر ذهن و روحیه: رنگ ها میتوانند در روحیه و ذهن ما تاثیراتی داشته باشند، برای مثال رنگ های ملایم مانند آبی و بنفش باعث ایجاد احساس آرامش میشوند و رنگ سبز میتواند باعث افزایش خلاقیت شود. رنگ های گرم مثل نارنجی، قرمز و زرد شادی بخش هستند اما استفاده زیاد از آنها باعث خستگی چشم و دلزدگی میشود پس باید با دقت و مقدار مناسب استفاده شوند. رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری هم که با هر محیطی هماهنگ میشوند و فضای آرامی ایجاد میکنند. انتخاب یک ترکیب رنگ: برای زیبایی بیشتر محیط حتما دو یا سه رنگ اصلی انتخاب کنید و بخش های مختلف دکوراسیون اتاق خواب خود را با آنها هماهنگ کنید. پیشنهاد میشود از رنگ های خنثی و ملایم برای دیوار ها و سرویس خواب، و از رنگ های تند برای جزئیات کوچکتر استفاده کنید. تاثیر نورپردازی در رنگ دکوراسیون اتاق خواب: اگر اتاق خواب شما پنجره های بزرگ دارد و نور طبیعی زیادی دریافت میکند، میتوانید از رنگ های تیره تر برای دیوار ها و دکور اتاق استفاده کنید، اما اگر از نور کمتری برخوردارید از رنگ های روشن استفاده کنید تا اتاق خواب شما بازتر به نظر برسد. اندازه اتاق خواب: در اتاق خواب های کوچک بهتر است از رنگ های ملایم و روشن استفاده شود تا اتاق بزرگتر به نظر برسد اما در اتاق های بزرگ میتوانید به انتخاب خودتان از رنگها و الگو های مختلف استفاده کنید. سلیقه شخصی: مهمترین نکته در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب سلیقه شخصی شماست و در نهایت باید رنگی را انتخاب کنید که باعث خوشحالی و آرامش خودتان میشود. از انتخاب رنگی غیر از سفید نترسید و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

طراحی و دیزاین اتاق خواب

انتخاب و چیدمان وسایل در دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب و چیدمان درست وسایل اتاق خواب باعث میشود که با توجه به اندازه و شرایط اتاق خواب خود زیباترین دکوراسیون را برای خود طراحی کنید. در این قسمت به نکات مهم و نحوه چیدمان وسایل در اتاق خواب میپردازیم.

عوامل موثر در انتخاب وسایل اتاق خواب

1. اندازه اتاق خواب: اندازه اتاق خواب مهمترین عامل موثر در انتخاب وسایل اتاق خواب است. اگر اتاق خواب کوچکی دارید بهتر است از وسایل چندکاره ای که فضای کمتری اشغال میکنند استفاده کنید، مثل تخت های کم جا و میز تحریر های کوچک. اما اگر اتاق خواب شما جادار است میتوانید از وسایل بزرگتر استفاده کنید. 2. سبک دکوراسیون: مشخص کنید که به چه سبک از دکوراسیون علاقه دارید تا بتوانید وسایل و تزئینات اتاق خواب خود را با توجه به آن انتخاب کنید، برای هر سبک دکوراسیون باید نوع خاصی از وسایل را استفاده کنید. 3. بودجه: بودجه خود و هزینه ای که میتوانید برای دکوراسیون اتاق خواب بکنید را مشخص کنید تا با توجه به آن وسایل مورد نظر را بخرید. بودجه کمتر برای شما محدودیت هایی دارد اما باز هم میتوانید یک دکور ارزانتر اما شیک برای خودتان طراحی کنید. 4. استفاده شما از اتاق خواب: اگر فقط برای خوابیدن از اتاق خواب استفاده میکنید احتمالا نیازی به خریداری میز مطالعه و چنین وسایلی ندارید. یا مثلا اگر اتاق کار جداگانه دارید ممکن است نیاز به اضافه کردن قفسه های کتاب و… نداشته باشید.

چیدمان وسایل اتاق خواب

تخت خواب: برای داشتن یک دکوراسیون زیبا بهتر است تخت خواب خود را در مرکز اتاق قرار بدهید به طوری که قسمت بالایی آن به دیوار بچسبد. همچنین میتوانید آن را کنج اتاق یا کنار پنجره قرار دهید. مطمئن شوید تخت خواب جلوی رفت و آمد آسان را نمیگیرد. در صورت امکان تخت را در جایی قرار دهید که نور طبیعی به آن راه داشته باشد. پاتختی: برای کنار تخت خود از یک یا دو پاتختی استفاده کنید و چراغ خواب یا آباژور روی آنها قرار دهید. توصیه میشود وسایل اضافی روی پاتختی قرار ندهید. کمد لباس: کمد دیواری را در جایی نصب کنید که فضای کمتری اشغال کند و دسترسی آسان به آن داشته باشید. معمولا کنار درب اتاق جای مناسبی برای کمد است. صندلی یا مبل راحتی: یک مبل تک نفره راحتی یا صندلی در اتاق قرار دهید تا هر دفعه هنگام نشستن تخت خوابتان به هم نخورد. میتوانید این صندلی را در یک گوشه اتاق که جای خالی دارید بگذارید. میز آرایش یا کامپیوتر: اگر میز آرایش دارید آن را در قسمتی از اتاق که نور طبیعی دارد قرار دهید. اگر اتاق نور طبیعی خوبی ندارد میتوانید چراغ های بیشتری برای روشنایی اضافه کنید. همچنین میز کامپیوتر یا میز کار بهتر است نزدیک به تخت یا هر جایی که فضای خالی و نور کافی دارد قرار بگیرد. آینه: قرار دادن حداقل یک آینه قدی در اتاق ضروری است. آینه میتواند باعث بزرگتر به نظر رسیدن اتاق خواب شما هم بشود. آینه خود را روی یک دیوار خالی نصب کنید تا جای کمتری اشغال کند. فرش: اگر کف اتاق شما پارکت یا سرامیک است یک فرش کوچک متناسب با دکوراسیون انتخاب کرده و پهن کنید. اگر میخواهید کف اتاق را کاملا بپوشانید از فرش بزرگتر یا موکت های جدید استفاده کنید. قفسه: در صورت نیاز یک قفسه یا ویترین برای چیدن کتاب یا وسایل دکوری نصب کنید. قفسه بهتر است نزدیک به میز کار و ترجیحا متصل به دیوار باشد تا جای کمتری اشغال کند. وسایل تزئینی و اکسسوری: برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب حتما آن را با خلاقیت خودتان و وسایلی مثل قاب عکس، گل و گیاه، مجسمه، لامپ های رنگی، کاردستی، بالش های رنگی و… تزئین کنید.

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق خواب های کوچک به دلیل فضای محدودی که دارند نحوه دکوراسیون متفاوتی از اتاق های بزرگتر دارند، اما با رعایت چند نکته میتوانید یک دکور زیبا برای اتاق کوچکتان هم داشته باشید.

1. برای اتاق های کوچک بهتر است از تخت خواب های بزرگ و جاگیر استفاده نکنید، تخت های جک دار، کشویی و تاشو به دلیل داشتن فضای ذخیره سازی و گرفتن جای کمتر گزینه های مناسب تری هستند.

2. از کمد دیواری هایی استفاده کنید که تا سقف ادامه دارند تا مشکلی برای نگهداری وسایل شخصی خود نداشته باشید.

3. نصب کردن قفسه بالا یا کنار تخت روی دیوار میتواند بدون اشغال فضای زیاد به زیبایی ظاهری اتاق کمک کند و برخی وسایل دکوری را هم نگهداری کند.

4. پشت درب اتاق یک آویز نصب کنید و لباس های اضافی و دم دستی را آویزان کنید.

5. با توجه به اینکه اتاق شما کوچک است شلوغ کردن بیش از حد آن با تزئینات اضافی باعث کوچکتر به نظر رسیدن آن میشود، وسایل اضافی را حذف کنید و با استفاده از تزئینات محدود که جای کمتر اشغال میکنند دکوراسیون خود را زیباتر کنید.

6. از رنگ های روشن در دیوار ها و کف اتاق استفاده کنید تا فضا بزرگتر دیده شود. همچنین نور و روشنایی بیشتر باعث میشود اتاق بازتر به نظر برسد، استفاده از پرده های روشن و نازک به روشنایی اتاق کمک میکند.

7. اگر به میز کار یا تحریر نیاز دارید از مدل های تاشو و دیواری استفاده کنید.

8. حداقل یک آینه قدی روی دیوار اتاق نصب کنید، آینه هم باعث میشود فضا بزرگتر به‌ نظر برسد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک باید یک دکوراسیون شاد و متناسب با روحیات فرزند شما داشته باشد تا فضای مناسبی برای استراحت و بازی فراهم کند. برای دکوراسیون اتاق کودک بهتر است علاقه فرزندتان را در نظر بگیرید و از رنگ و طرحی که دوست دارد برای دکور اتاق استفاده کنید. سرویس خواب و وسایل را متناسب با سن کودک انتخاب کنید و در صورت امکان صندلی، میز نقاشی و مطالعه برای کار های هنری و انجام تکالیف در اتاق قرار دهید. همچنین میتوانید وسایل دکوری مثل پوستر کارتون مورد علاقه، نقاشی، اسباب بازی و… را در دکوراسیون اتاق خواب کودک به کار ببرید. حتی میتوانید در صورت امکان با یک فرش نرم و وسایل بازی مثل سرسره کوچک محدوده ای برای بازی بسازید. در نهایت می‌توانید از هر سبک و طرحی به آن پرداخته شد که فکر میکنید مناسب است برای دکوراسیون خود استفاده کنید و یک فضای زیبا و راحت برای کودک خود آماده کنید.

انتخاب رنگ در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

خرید لوازم دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان یک فضای شخصی مهم در هر خانه ای، به دکوراسیون و چیدمان زیبا و کاربردی نیاز دارد. انتخاب رنگ، سرویس خواب و عناصر دیگر دکوری باید طوری باشد که احساس آرامش و راحتی به شما بدهد، بنابراین باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود به عواملی مثل سلیقه شخصی، نیازها و ویژگی های فضای مورد نظرتان توجه کنید که پیش تر درباره هر کدام از آنها توضیحاتی دادیم. همچنین استفاده از سرویس خواب و وسایل باکیفیت برای دکوراسیون اتاق خواب در سبک های مختلف اهمیت زیادی دارد و این لوازم نقش مهمی در طراحی دکوراسیون مناسب برای شما ایفا میکنند. تیم حرفه ای فیس وود با سابقه درخشان در تولید محصولات متنوع مثل سرویس خواب، میز تحریر و… به دو صورت سفارشی و آماده بهترین کالا را برای دکوراسیون اتاق شما تولید میکند. میتوانید برای دریافت مشاوره در خصوص دکوراسیون اتاق خواب و خرید محصولات با کیفیت ما با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =