عمومی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه + ایده تزیین و طراحی شیک و جدید 2024

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون داخلی حرفه ای است که از طریق آن می توان با هماهنگ سازی بین رنگ ها، اثاثیه، مبلمان و سایر عناصر دیگر دست به طراحی زد تا محیط منزل از جمله پذیرایی ، اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و سایر قسمت ها، جلوه زیبا و مدرن داشته باشند. طبق علم روان شناسی رنگ ها تاثیر به سزایی در روحیات و خلق و خوی فرد دارند و بنابراین انتخاب رنگ در دکوراسیون بسیار مهم خواهد بود. یکی از مکان های مهم خانه اتاق خواب است که در طراحی دکوراسیون آن باید به جنسیت فرد و سن او توجه کرد. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه موضوعی است که در این مقاله از سایت فیس وود میخواهیم به آن بپردازیم و ایده های خلاقانه ای که می توان در اتاق خواب دختر خانم ها پیاده کرد را بیان کنیم.

موارد مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

  • اهمیت دادن به روحیه و سلایق فرد
  • انتخاب یک ترکیب رنگی مناسب
  • توجه به سن صاحب اتاق
  • بهره گیری از اکسسوری های مناسب
  • انتخاب سرویس خواب مناسب
  • استفاده از تخت تاشو برای استفاده بهتر از فضا
  • استفاده از کمد دیواری مناسب
  • استفاده از میز تحریر کمجا
  • و …

تاثیر روحیه و سلیقه در دکور اتاق خواب دختر

دختران طیف وسیعی از علایق و سلیقه ها را دارند و از طرفی دوست دارند که فضای اتاق خواب شان منحصر به فرد باشد و مشابه اتاق خواب فامیل یا دوستانشان نباشد. برای مثال دخترانی که به موسیقی علاقمند هستند ترجیح می دهند وسایل و اکسسوری های متناسب با علایقشان در اتاق خواب خود قرار دهند یا دخترانی که اهل مطالعه هستند و کتاب های زیادی دارند اتاقی با دیزاین کتاب را بیشتر می پسندند و حتما فضایی برای قرار دادن کتاب هایشان نیاز دارند. بنابراین یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه توجه به سلیقه فرد و مشورت گرفتن در طراحی اتاق است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

رنگ در دیزاین اتاق خواب دخترانه

دختر خانم ها بر خلاف پسرها از روحیه بسیار حساس و لطیفی برخوردار هستند و همین امر ایجاب می کند تا از رنگ های خاصی در طراحی اتاق آنها استفاده گردد. طیف رنگی که دختران می پسندند بیشتر از رنگ های شاد و زیبا تشکیل شده است. ترکیب چند رنگ شاد و استفاده در دکوراسیون اتاق خواب دختران برای شاد کردن فضای اتاق بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می توان از رنگ های زیر استفاده کرد تا فضای شادتر و دخترانه ای به فضا بخشید:

  • رنگ آبی روشن و بنفش
  • رنگ صورتی و بنفش
  • رنگ زرد و بنفش
  • رنگ بنفش و صورتی
  • رنگ صورتی و نارنجی
  • رنگ سفید و صورتی
  • رنگ سفید و زرد
  • رنگ طوسی و صورتی
  • رنگ طوسی و زرد و نارنجی
  • رنگ آجری و کرمی
  • رنگ کرمی و قرمز
  • رنگ سفید و سبز و طوسی
  • رنگ سفید و صورتی و بنفش
  • و …

استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تا حد زیادی به سن و رنگ مورد علاقه آنها بستگی دارد. معمولا دختران با سن پایین تر رنگ های شادتری دوست دارند و استفاده از این رنگ ها را در اتاق خواب خود بیشتر می پسندند.

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و تزیین و طراحی

توجه به سن در طراحی اتاق خواب دخترانه

دخترهایی که سن پایین تری دارند دنیای متفاوت تری با دختران جوان دارند. برای مثال یک دختر نوجوان 14 ساله با دختر جوان 23 ساله روحیات متفاوتی خواهد داشت و همین امر در دکوراسیون اتاق تاثیر می گذارد. قدرت انتخاب در دختران جوان بیشتر است و می توانند سبک دلخواه خود را برای اتاق خواب خود اجرا کنند. برای دختران با سن کمتر می توان از وسایل فانتزی و یا شخصیت های کارتونی برای طراحی اتاق استفاده کرد در مقابل برای دختران جوان می توان از رنگ های نود مثل کرم بیشتر در طراحی ها استفاده کرد.

تماس با تخت کمجا

نقش اکسسوری در دکوراسیون اتاق دخترانه

استفاده از گل و گیاه ،تابلو، پوسترها، چراغ تزیینی، آباژور، مجسمه و بسیاری اکسسوری های دیگر که امروزه در طراحی دکوراسیون بسیار ترند هستند می تواند فضای مدرن و زیبایی در اتاق خواب دخترانه بوجود آورد. رنگ اکسسوری ها و نوع آن باید متناسب با رنگ اتاق و نوع سبک انتخابی باشد. برای مثال اگر سبک مدرن یا کلاسیک را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب کرده باشید باید متناسب همان اکسسوری را نیز انتخاب کنید.

سرویس خواب دخترانه

سرویس خواب دخترانه از جمله مهمترین عناصری است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نقش دارد. برای داشتن فضای شیک و مدرن در اتاق دخترانه انتخاب سرویس خواب باید از نظر رنگی با رنگ اتاق خواب هارمونی داشته باشد. برای جلوه بیشتر بهتر است همرنگ هم نباشند بلکه از یک ترکیب رنگی متناسب با سلیقه فرد استفاده گردد. هنگام انتخاب سرویس خواب حتما به فضای موجود در اتاق دقت کنید و اگر فضای کوچکی در اختیار دارید می توانید از تخت های تاشو نیز استفاده کنید. همچنین میز تحریر و صندلی در دکوراسیون اتاق استفاده می شود تا فرد بتواند تکالیف خود را روی آن انجام دهد. برای اتاق های بزرگتر می توان از مبل تک نفره نیز بهره برد تا مکانی برای استراحت کردن باشد.

ایده تزیین اتاق دختر

اهمیت میزان نور در دکوراسیون

اکثر اتاق خواب ها دارای پنجره هستند و اگر پرده مناسبی برای پنجره انتخاب شود نور اتاق کافی خواهد بود. نور برای شاداب بودن فضا و زیباتر دیده شدن محیط تاثیر گذار است بنابراین توصیه می شود از پرده های ضخیم و تیره برای اتاق خواب دخترانه استفاده نشود تا حس پویایی و زنده بودن به محیط القا شود. در ضمن در صورت نبود نور کافی می توان از نورهای مصنوعی استفاده کرد و به روشنایی اتاق کمک کرد. همچنین باید از رنگ های ملیح و روشن در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید تا دل بازتر و پرنورتر به نظر برسد.

رنگ هایی که برای اتاق خواب دخترانه مناسب نیستند!

با توجه به روح لطیف و حساس دخترها پیشنهاد می کنیم از رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای، خاکستری در دکوراسیون اتاقشان استفاده نشود زیرا این رنگ ها از نظر روانشناسی بر روی روح و روان تاثیر می گذارند و افسردگی و ناراحتی را القا می کنند. همچنین رنگ قرمز به دلیل هیجان زیادی که منعکس می کند اختلال خواب ایجاد می کند که پیشنهاد می کنیم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده نگردد.

استفاده از کوسن و شال در طراحی

یکی از راه های زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده از کوسن و شال برای تخت است که می تواند طرح و رنگ های مختلفی داشته باشد. برای جلوه زیبای شال و کوسن می توان از رنگ هایی که با رنگ فضا هارمونی دارد استفاده کرد.

دلیل اهمیت دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

کودکان و نوجوانان بیشترین وقت خود را در طول شبانه روز در اتاق خود سپری میکنند و در آن جا مشغول بازی کردن و یا درس خواندن هستند. اتاق جایی است که هنگام خوابیدن آخرین تصویر بچه ها است و همچنین در هنگام صبح با بیدار شدن از خواب اولین تصویر آنها خواهد بود بنابراین رنگ، طرح و وسایل داخل اتاق بر روی رفتار و احساساتشان تاثیر گذار خواهد بود.  برای مثال سبز و آبی رنگ های آرامش بخش هستند و رنگ قرمز انرژی را القا می کند. در نتیجه رنگ در و دیوار و دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است و باید به بهترین نحو و کاملا اصولی انجام شود.

مشاوره رایگان و ارتباط مستقیم با کارشناس فروش

مرکز تخصصی تولید تخت کمجا و تاشو با پشتیبانی 10 ساله

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با فیس وود

مرکز تخصصی فیس وود در سال 1387 با هدف ارائه بهترین محصولات کم جا به خصوص تخت کمجا تاسیس شده است. این مرکز ایده هایی خلاقانه ای برای زیباتر شدن فضا خانه شما ارائه می دهد. شما می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از محصولات فیس وود استفاده کنید و از سرویس خواب، میز تحریر و بسیاری از محصولات در جهت دکوراسیون اتاق استفاده کنید. در صورتی که اتاق خواب شما فضای کافی برای اجرای سرویس خواب نداشته باشد می توانید از تخت های تاشوی فیس وود که کم جا هستند بیشترین بهره را از فضاهای کم ببرید. فیس وود کیفیت محصولات خود را تضمین می کند و با پشتیبانی 10 ساله از محصولات خود این اطمینان را به شما می دهد که محصولی با کیفیت و مرغوب خریداری کرده اید.

سرویس خواب های دخترانه از تنوع بسیاری برخوردار هستند زیرا طیف رنگی مناسب برای دختر خانم ها بسیار زیاد است و می توان سرویس خواب دخترانه برای کودکان، نوجوانان و جوانان را با رنگ های مختلف تولید کرد. جنس و کیفیت محصولات در انتخاب سرویس خواب حرف اول را میزد زیرا در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه علاوه بر ترکیب رنگی ، کاربردی بودن آن نیز مهم است. سرویس خوابی که خریداری می شود باید بتواند نیازهای فرد را مرتفع سازد و فضای کافی برای قرار دادن وسایل مصرفی را داشته باشد.

سرویس های خواب فیس وود دارای زیبایی منحصر به فردی هستند و از طرفی برای جلوگیری از اشغال فضا به صورت تاشو نیز قابل سفارش هستند. در کنار آن برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه می توانید آینه دیواری، پاتختی و .. نیز سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =